آموزش طراحی لاندری روم کوچک در بالکن

  • 29 شهریور 1401
  • 0 نظر
  • admin

لاندری روم کوچک در بالکن و تراس شرایطی را بوجود می آورد تا بتوانید در خانه هایی با متراژ کم، ماشین لباسشویی را در بالکن قرار دهید. علاوه بر ماشین لباسشویی، سایر وسایل از قبیل پودر و مواد شوینده نیز در بالکن و داخل کمد مخصوص قرار میگیرند و به همین راحتی از فضای آشپزخانه و سرویس بهداشتی بهتر می توانید استفاده کنید. در ادامه چند نکته بسیار مهم و کاربردی را برای اینکه لاندری روم کوچک را در تراس طراحی کنید ارائه خواهیم داد.

لاندری روم چیست؟

با توجه به متراژ کم آپارتمان ها، در اغلب منازل ماشین لباسشویی در آشپزخانه قرار میگیرد. اما شستشوی لباس ها در آشپزخانه می تواند مشکلاتی از قبیل انتشار بوی مواد شوینده و همچنین صدای آزاردهنده برخی از ماشین های لباسشویی را به همراه داشته باشد. به همین دلیل در طراحی داخلی مدرن بخشی را به عنوان لاندری روم اضافه کرده اند. حال سوال این است که لاندری روم چیست و چه کاربردی دارد؟

لاندری روم در واقع همان اتاق رختشویی می باشد که ماشین لباسشویی، مواد شوینده، رخت آویز، لباس های کثیف و حتی اتو نیز در آن قرار میگیرد. این اتاق ها با توجه به متراژ آپارتمان و تعداد اتاق های موجود در آن، در بخش های مختلفی طراحی میشوند. به عنوان مثال، یکی از بهترین بخش ها بالکن و تراس می باشد.

طراحی لاندری روم کوچک در بالکن و تراس

ممکن است برایتان سوال بوجود آید که ایا قرار گرفتن ماشین لباسشویی در بالکن و تراس منجر به بی نظمی نمیشود؟ لازم است بدانید که اگر بدون هیچگونه دیزاین و طراحی قصد دارید لباسشویی را در تراس قرار دهید، جلوه بسیار ناخوشایندی را برای ساختمان ایجاد می کنید. در مقابل، اگر کمی در طراحی دکوراسیون داخلی دقت داشته باشید، می توانید لاندری روم کوچک بسیار زیبا را در بالکن و تراس ایجاد کنید.

برای طراحی لاندری روم کوچک در تراس و بالکن کافیست موارد زیر که از سایت deconews.ir جمع آوری شده اند را مد نظر قرار دهید:

از شیشه بالکن استفاده کنید

دقت داشته باشید که قرار گرفتن ماشین لباسشویی در مقابل تابش مستقیم نور خورشید آسیب های جدی به آن وارد میکند. به همین دلیل بهتر است جلوی بالکن و تراس را با تجهیزات مختلف از قبیل شیشه های تاشو و کشویی بپوشانید. این شیشه ها بهتر است متحرک باشند تا در شرایط لزوم باز و بسته شده و برای تهویه هوا از آنها استفاده شود.

کمد در لاندری روم کوچک را جدی بگیرید

فضای بسیار کوچک بالکن و تراس تنها در صورتی می تواند به لاندری روم خوبی تبدیل شود که به درستی با کمد و کابینت بخش بندی گردد. با چند کابینت و کمد می توانید ماشین لباسشویی، موادشوینده و سایر وسایل را در جای مناسب قرار دهید. در نتیجه نه تنها لاندری روم کوچک مرتبی خواهید داشت، بلکه به ماشین لباسشویی نیز آسیبی وارد نخواهد شد.

از فضای روی دیوار استفاده کنید

یکی از بهترین اقداماتی که می توانید برای طراحی لاندری روم کوچک داشته باشید، استفاده از فضای روی دیوار است. کافیست باکس و شلف های زیبا را روی دیوار نصب نمایید و برای چیدمان وسایل مختلف از آنها استفاده کنید. هر اندازه از فضای روی دیوار به صورت بهینه استفاده کنید، به همان نسبت از شلوغی کف لاندری روم کاسته خواهد شد. استفاده از فضای روی دیوار در دکوراسیون داخلی اهمیت بسیار زیادی دارد و باید جدی گرفته شود.

رنگ لاندری روم کوچک در تراس

مساله بسیار مهم بعدی که نباید از آن غافل شد، رنگ می باشد. رنگ ها تاثیر بسیار زیادی بر زیبایی محیط و همچنین بزرگ یا کوچک بنظر رسیدن آنها دارند. رنگ کفپوش، درب کمد و دیوارها بهتر است تا حد امکان روشن انتخاب شوند و از رنگ های تیره فاصله بگیرید.

کفپوش مناسب انتخاب کنید

تفاوتی ندارد که بالکن و تراس فضای زیادی دارند یا خیر، در هر صورت نباید از کفپوش مناسب برای آن غافل شد. برای لاندری روم های کوچک در تراس حتما از کفپوش های قابل شستشو استفاده کنید. کفپوش های پی وی سی از گزینه های بسیار مناسب برای این منظور می باشند.

علاوه بر موارد فوق، پیشنهاد می کنیم از نصب سیستم تهویه غافل نشوید. اگر دیوار شیشه ای مقابل تراس نصب می کنید، حتما تهویه کوچکی روی آن تعبیه کنید تا بوی مواد شوینده به داخل منزل منتشر نشوند. علاوه براین، در طول روز نیز بهتر است کمی شیشه مقابل تراس و بالکن را باز کنید تا نم و رطوبت خشک شده و بوی مواد شوینده نیز از بین برود.

مزایای لاندری روم در بالکن چیست؟

کافیست جستجوی ساده ای در اینترنت داشته باشید تا به اهمیت بسیار زیاد لاندری روم های کوچک در بالکن و تراس پی ببرید. بدون شک این میزان از استقبال نشان دهنده مزایای متعدد لاندری روم است که برخی از آنها عبارتند از:

  • کاهش صدای ماشین لباسشویی در منزل
  • استفاده بهینه از فضای بالکن و تراس که در اغلب مواقع بلااستفاده هستند
  • بهبود بهداشت آشپزخانه با انتقال لباس های کثیف و ماشین لباسشویی به تراس
  • کاهش بوی مواد شوینده در آشپزخانه و حمام

لاندری روم کوچک در تراس طراحی کنیم یا خیر؟

بر اساس آنچه در طول متن به آن اشاره شد، حال بهتر است به این سوال پاسخ دهیم که آیا انتقال لاندری روم های کوچک به تراس نتیجه خوبی دارد یا خیر؟ لازم است بدانید که بله یا خیر بودن پاسخ این سوال تا حد امکان به نحوه طراحی که مد نظر قرار دارید بستگی دارد. اگر استفاده از کمد، شلف بندی دیوارها، استفاده از شیشه های تاشو و کشویی مقابل بالکن را جدی میگیرید، بدون شک از مزایای لاندری در تراس بهره مند خواهید شد. در غیر این صورت بهتر است فکر انتقال لاندری را به تراس کوچک به طور کامل از ذهنتان بیرون کنید.

به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندید حتما امتیاز دهید!
Rate this post
نوشته های مرتبط