چگونه یک شامپو کراتینه خوب انتخاب و خریداری کنیم؟

  • 26 مرداد 1401
  • 0 نظر
  • admin

آیا شامپو کراتینه می تواند قدرت و لطافت را به موهای آسیب دیده بازگرداند؟ برای این کار کافیست محصول ایده آلی را انتخاب نمایید تا موهای شما را زنده کند. در ادامه درباره استفاده صحیح و نحوه انتخاب بهترین شامپوهای کراتینه را خواهیم گفت.

چرا از شامپو کراتینه استفاده کنیم؟

موهای ما اغلب تحت درمان هایی قرار می گیرند که آنها را ضعیف می کند. اگر به طور منظم از اتو مو یا سشوار استفاده می کنید ، شامپو کراتینه ممکن است برای شما مفید باشد. این می تواند به شما کمک کند از موهای خود در برابر آسیب هایی که متحمل می شوند محافظت کنید و همچنین درخشندگی و نرمی را به موهای آسیب دیده بازگرداند.

اگر به دنبال صاف کردن موهای خود یا رفع موخوره هستید ، شامپو کراتینه نیز می تواند به شما کمک کند. با این حال ، در واقع مو را ترمیم نمی کند ، بلکه به طور موقت مکان هایی را که کراتین آسیب دیده است ، پر می نماید. بنابراین اگر درمان به طور منظم تکرار نشود ، اثرات شامپو کراتینه از بین می رود.

کراتین چیست؟

کراتین پروتئینی است که هم در لایه سطحی اپیدرم و هم در ناخن ها ، موهای بدن و مو وجود دارد. هم شکل مو ، هم ساختار صاف یا مجعد آن را تعیین می‌کند ، بلکه مؤلفه‌ای را تشکیل می‌ دهد که به آن استحکام می ‌دهد. در حالی که مو از 95 درصد کراتین تشکیل شده است ، خود را تجدید نمی کند و به مرور زمان از بین می رود که به تدریج آنها را ضعیف می کند. همچنین با صاف کردن و تغییر رنگ های پی در پی که متحمل می شود مورد حمله قرار می گیرد. موهای فاقد کراتین به راحتی شکننده ، درشت و خشک خواهند شد. کراتین به دلیل ساختار پوسته‌دارش که موها را مقاوم می‌کند ، نقش محافظتی واقعی دارد و همچنین به آن خاصیت ارتجاعی و لطافت می‌دهد.

انواع مختلف کراتینه

انواع مختلفی از کراتین وجود دارد که می تواند هم از حیوانات و هم از گیاهان باشد. کراتین با منشأ حیوانی آن است که در شاخ و سم حیوانات و همچنین در پشم گوسفند ، پر مرغ یا پوست تخم مرغ موجود است. اغلب در لوازم آرایشی وجود دارد ، همان چیزی است که به طور طبیعی در انسان و به طور کلی در پستانداران وجود دارد.

کراتین با منشا گیاهی که فیتوکراتین نیز نامیده می شود ، پروتئینی است که ساختاری بسیار شبیه به کراتین حیوانی دارد. اینها معمولاً پروتئین‌های ذرت، سویا یا گندم هستند و کراتین نیستند ، زیرا فقط در حیوانات وجود دارد. فیتوکراتین به دلیل نزدیکی به کراتین حیوانی با مو و همچنین پوست و ناخن میل بسیار خوبی دارد.

شامپو کراتینه برای چه نوع مویی ساخته شده است؟

شامپو کراتینه مخصوصا برای افرادی که موهای وز دارند و موهایشان را صاف کرده اند ، برای افرادی که موهایشان در اثر درمان های شیمیایی آسیب دیده و همچنین برای مقابله با موهای متخلخل مناسب است. موهای خشک به لطف این کمک می توانند درخشندگی و نرمی خود را به دست آورند. با این حال ، کراتین می تواند مو را سنگین کرده و در نتیجه آن را سفت تر کند. بنابراین برای افرادی که مایل به حفظ فرهای چاق و انعطاف پذیر هستند ایده آل نیست.

شامپو کراتینه ، ایده آل برای حفظ صافی مو

شامپو کراتینه می تواند برای حفظ و ماندگاری صافی کو جالب باشد. این نرم کننده کراتین اطراف مو را ثابت می کند تا نرمی و درخشندگی آن را به ارمغان بیاورد. استفاده از شامپوهای کراتینه برای حفظ آن به طولانی شدن اثرات کمک می کند. به شرطی که شامپوی ملایم را انتخاب کنید ، در نتیجه پوشش کراتین ایجاد شده در هنگام صاف کردن را حفظ می کند و آن را برای چندین ماه دوام می آورد.

چه ترکیبی را باید برای شامپو کراتینه استفاده کرد؟

مهم است که یک شامپوی ملایم را برای حفظ صافی موی خود انتخاب کنید. ابتدا از شامپو کراتینه حاوی سولفات خودداری کنید. آنها نسبت به فیبر مو تهاجمی هستند و اگر صاف کردن برزیلی انجام داده باشید ، هم تمایل به حذف کراتین ته نشین شده در اطراف فیبر مو دارند. سولفات ها باعث می شود که کراتین شامپوی شما موثر نباشد. شامپوی کراتین قیمت مناسب بدون سولفات را انتخاب کنید که تا حد ممکن حاوی مواد طبیعی باشد.

به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندید حتما امتیاز دهید!
Rate this post
نوشته های مرتبط