در خرید ادکلن مردانه به چه نکاتی باید توجه داشت؟ + راهنمای خرید

  • 26 دی 1400
  • 0 نظر
  • admin

هر مردی شخصیتی دارد و همواره مایل است متناسب با شخصیتی که دارد و همچنین محیطی که در آن حضور پیدا می‌کند، بهترین ادکلن مردانه را استفاده کند، برای حضور در مهمانی ها یک ادکلن یا عطر مردانه، برای قرارهای کاری نوع دیگری از ادکلن مردانه و به همین شکل برای موقعیت های مختلف از عطر متناسب آن موقعیت استفاده کند.

C:\Users\mehran\AppData\Local\Microsoft\Windows\INetCache\Content.Word\perfume_top-image.jpg

عطر یا ادکلن چیست؟

عطر درواقع ترکیب از اسانس‌ها است که به طور طبیعی از طبیعت استخراج می شود یا بعضا در محیط آزمایشگاهی تولید می شود. عطری که غلیظ است، درصد بیشتری از آن را عصاره روغنی تشکیل می دهد و در حالت عادی عطر از ادلکن خیلی غلیظ تر است.

اما در حال حاضر آقایان و خانوم ها بیشتر از ادکلن استفاده می کنند که از عطر رقیق تر است و رایحه ملایم تری هم دارد و از طرفی قیمت مناسب تری هم دارد.

ادوپرفیوم

بعد از عطرها یا همان پرفیوم ها، ادو پرفیوم ها غلظت کمتری دارند، حدود 15 درصد، یعنی عصاره روغنی آنها کمتر است، پس اگر به دنبال چیزی ملایم تر از عطر هستید، ادوپرفیوم ها برای شما مناسب هستند، روی محصولی که می خرید نوشته شده که عطر(پرفیوم) است یا ادوپرفیوم یا ادو تویلیت و ادوکلن که در ادامه به آنها می پردازیم.

ادوتویلت

ادوتویلت ها از ادوپرفیوم ها هم سبک تر هستند و غلظت کمتری دارند که در واقع درصد آب و الکل آنها بیشتر است و برای آنها که به بویی ملایم تر از پرفیوم و حتی ادوپرفیوم نیاز دارند مناسب است.

ادکلن ها

ادکلن ها از سه مورد قبلی غلظت کمتری دارند، حدود 3 تا 5 درصد عصاره و مابقی تشکیل شده از آب و الکن است، مسلما ماندگاری کمتر و بوی ملایم تری دارند و برای آنهایی که به دنبال بوی ملایم هستند مناسب است.

دوستان دقت کنید که در هر کدام از این چند مدل میزان ماندگاری متفاوت است، پس همیشه میزان ماندگاری مربوط به اصالت نیست، بلکه ابتدا باید دید که خوشبو کننده مورد نظر در کدام دسته قرار دارد. پس وقتی گفته می شود ادلکن مردانه با ماندگاری بالا، در حقیقت باید یک خوشبوکننده از دسته پرفیوم یا ادوپرفیوم خریداری کنید، اما در زبان عامیانه به همه آنها ادکلن می گویند.

D:\2- درآمد اینترنتی\2- خریدیار\4- سئوی سایت\گزارش ریپورتاژها و لینک ها\متن ریپورتاژها\10 ریپورتاژ رایاطرح\ریپورتاژهای گروه 1\zara-tobacco-colletion-fragrances-grooming-product-review-man-for-himself-landscape.jpg

در انتخاب بهترین ادکلن مردانه چه مواردی را باید مد نظر داشته باشیم؟

۱- اطمینان از اصل بودن ادکلن

مسلما همه ما به دنبال یک ادکلن با کیفیت هستیم، اما حقیقتا تشخیص سریع عطر اصل از تقلبی ممکن نیست و در این مورد توصیه من به شما به عنوان یک خریدار این است که از فروشگاه های معتبر خریداری کنید، در فروشگاه های آنلاین دیجی کالا قابل اطمینان است.

۲- به میزان غلظت عطر توجه کنید

ادکلن ها معمولا غلظت کمتری نسبتا به ادوتویلت ها دارند و در آنها از روغن عطر کمتری استفاده شده است که البته این به معنی اصل بودن یا تقلبی بودن هیچ یک نیست و موضوع فقط مربوط به غلظت است، اگر مایل هستید که با یک بار استفاده برای مدت طولانی تری بوی خوش شما باقی به ماند بهتر است به سراغ ادوتویلت ها برید که در این مطلب به آنها پرداخته ایم.

هرچند که اگر به دنبال عطر مردانه با ماندگاری بالا یا پخش بوی بالا هستید، مسلما عطر بهتر از ادوپرفیوم، ادوپرفیوم بهتر از ادوتویلت و ادوتویلت بهتر از ادکلن است.

۳- شرایط آب و هوایی را مد نظر داشته باشید

حتما متوجه شده اید که برخی عطرها برای فصول سرد مناسب ترند، برخی برای فصل بهار و پاییز و برخی هم برای فصول گرم مانند تابستان مناسب هستند، پس اگر در منطقه شما هوا در بیشتر فصول سال گرم است، شاید یک عطر خنک بیشتر برای شما کارایی داشته باشد.

هرچند که حالت ایده آل این است که برای هر فصل از سال عطر مناسب آن فصل را داشته باشید.

برای مشاهده چندین مدل بهترین ادلکن مردانه به سایت خریدیار مراجعه کنید.

4- نوع پوست و انتخاب عطر مناسب مردانه

اینکه شما چه نوع پوستی دارید در نوع عطری که استفاده می کنید بسیار موثر است، مثلا اگر پوست شما چرب باشد، این موجب می شود که رطوبت روی پوست با ادکلن ترکیب شود و هم در ماندگاری موثر باشد و هم در رایحه ای که پخش می شود، پس باید عطری را انتخاب کنید که با این تغییرات به سمت بهتر شدن حرکت کند، برای این دسته عطرهای گلی و میوه ای ملایم مناسب است.

اما از طرفی اگر پوست خشکی دارید یعنی رطوبتی روی پوست شما وجود ندارد، در این شرایط استفاده از ادکلن های قوی موجب می شود که خشکی روی پوست بیشتر شود، پس بهتر است از ادکلن های خیلی قوی استفاده نکنند.

5- تیپ شخصیتی و انتخاب ادکلن مردانه

اگر فردی جدی و تودار هستید بهتر است سراغ عطرهای گلی-میوه‌ای و وانیلی نروید. بهترین انتخاب برای شما عطری بر پایه مشک و عنبر است. مردان اهل ورزش و جنب‌وجوش باید سراغ عطرهای «سبز» بروند. منظور از عطرهای سبز عطرهایی است که در ترکیب آنها از عصاره‌ی گیاهان سبز مثل چمن و خیار و مرکباتی مثل لیمو و پرتقال ماندارین استفاده شده است.

از طرفی اگر گر رئیس یک شرکت یا مؤسسه‌ی بزرگ هستید و دل‌تان می‌خواهد همیشه فردی سرسخت و جدی در کار جلوه کنید بهتر است عطرهایی با بوی چرم را که معمولا رایحه‌ی عسل و توتون هم در خود دارند انتخاب کنید.

6- بهترین ادکلن مردانه برای تابستان و زمستان

در فصل گرم سال بنا به شرایط جوی و تعریق زیاد، استفاده از رایحه‌های خنک و ترش، تلخ و ‌‌‌سرد، جنگلی و‌ وحشی بسیار مناسب است. چرا که استفاده از عطرهایی با رایحه خنک و ترش در فصل تابستان، حس سرمای خوشایندی را به خودتان و اطرافیانتان منتقل می‌کند و به این ترتیب حس گرمای محیط کاهش می یابد تا به یک حس تعادل دمایی برسید.

خوب است که این نکته را بدانید که ماندگاری عطرها در هوای سرد بیشتر است. در مورد دلیل آن هم باید گفت که در فصول پاییز و زمستان با توجه به دمای پایین هوا، الکل موجود در عطر دیرتر تبخیر می‌شود. پیشنهاد می کنیم که در فصل های سرد سال، بهتر است از رایحه‌های سنگین مانند عطرهای شیرین، تند و تلخ استفاده کنید.

به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندید حتما امتیاز دهید!
Rate this post
نوشته های مرتبط